Beställning av karta för bygglovsansökan, anmälan eller tillstånd

Denna e-tjänst har 3 steg
  • 1. Beställning av karta
  • 2. Övriga upplysningar
  • 3. Skicka in

Om e-tjänsten

I den här e-tjänsten kan du beställa en nybyggnadskarta som är ett kartunderlag för bygglovsansökan och anmälnings- eller tillståndsansökningar.

För enklare bygglosvärenden kan det räcka med eget utdrag ur baskarta. Läs mer om hur man tar ut den HÄR.

 

Kriterier

För att kunna slutföra ansökan behöver du ha följande uppgifter redo:

  • Du behöver veta vilken typ av bygglov du ska söka
  • Fastighetsbeteckning och adress till fastigheten
  • Har du en stor fastighet så är det bra att skicka med en skiss över vilken del av fastigheten som är aktuell för nybyggnadskartan

Handläggningstid

Just nu är handläggningstiden längre på grund av system problem hos lantmäteriet

Läs mer om deras handläggningstider HÄR

 

Kostnad

Du hittar taxan HÄR

 

Övrig information

Nybyggnadskartan innehåller information om till exempel fastighetsgränser, planbestämmelser, angränsande vägar och ansluningspunkter för vatten och avlopp.

Är du osäker på vilken karta du ska använda, kontakta bygglov@nynashamn.se eller börja med att upprätta situationsplanen på eget utdrag ur baskartan.

Information